Aenean ligula mol stie viverra
12 maja 2014
Na czym polega praca brokera
12 maja 2016

Poszukiwany copy w Katowicach

Coraz więcej firm zgłasza zapotrzebowanie na wartościowe i unikatowe treści. Zazwyczaj ich wykonanie zleca się osobie wykonującej zawód copywritera, który dzięki doskonałej znajomości języka polskiego, potrafi napisać atrakcyjny tekst na każdy temat. Trzeba jednak podkreślić, że jest to stosunkowo nowy zawód, w którym wynagrodzenie za realizowane zlecenia może się znacząco różnić.

Umiejętności wskazane dla twórcy treści

Pierwszą, a zarazem najważniejszą umiejętnością, którą powinien posiadać każdy człowiek myślący o podjęciu pracy w charakterze copywritera, jest tzw. „lekkie pióro”. Cecha ta, jest w bardzo szybki sposób weryfikowana przez rynek – jeśli dany twórca, nie potrafi szybko i rzeczowo tworzyć artykułów na wskazany temat, raczej nie będzie otrzymywać nowych zleceń do realizacji. Ważna jest również samodyscyplina i dobra organizacja własnej pracy, co pozwoli na terminową realizację wszelkich zleceń.

Charakterystyka pracy

Osoby, dla których pisanie stanowi podstawowe źródło utrzymania, z reguły pracują od kilku do kilkunastu godzin dziennie. Praca może być wykonywana z dowolnego miejsca na całym globie, bo wystarczy do niej dostęp do komputera. Zalecane jest również podłączenie do Internetu, ponieważ konieczne może się okazać zdobycie dodatkowych informacji odnośnie tematu, na który tworzona jest treść. W fachowym języku, czynność ta nosi nazwę research. Twórca, prowadzący własną działalność gospodarczą, w każdej chwili może wziąć urlop. Wystarczy, że nie podejmie się realizacji tekstów od swoich klientów, lub przesunie termin ich oddania. Możliwość ta jest szczególnie doceniana przez copy. Oczywiście, jak w każdej innej branży, jest kilka minusów pracy o takim charakterze:

a) wielogodzinne spędzanie czasu przed komputerem wpływa niekorzystnie na wzrok;

b) copywriter powinien posiadać odpowiednio zbilansowaną dietę, ponieważ praca na stanowisku sprzyja nadwadze;

c) wynagrodzenie uzależnione jest od efektów i wydajności, brak stawki godzinowej.

Własna działalność gospodarcza, czy może praca dla agencji?

Prędzej czy później, na to pytanie musi odpowiedzieć sobie każdy copywriter. W przypadku prowadzenia własnej działalności gospodarczej istnieje możliwość samodzielnego ustalenia wynagrodzenia, poprzez negocjacje z klientem. Ale jest też druga strona medalu, trzeba samodzielnie pozyskać tego klienta. Jeśli się to nie uda – copywriter zostanie pozbawiony źródła dochodu. Z kolei, pracując dla agencji, nie ma potrzeby kontaktu z klientem, ale też należy spodziewać się nieco mniejszego wynagrodzenia. Wydaje się, że złotym środkiem dla tego problemu, jest połączenie własnej działalności gospodarczej z równoczesną realizacją zamówień dla agencji.

 

Dodaj komentarz